Nerikes Brandkår

Tillsammans skapar vi trygghet

|

Serviceinriktad administratör med ansvar för reception och växel

Gillar du ordning och reda och vill vara vårt ansikte utåt? Vi söker dig som trivs med att ge god service, såväl externt i telefon och vid besök som internt genom att boka lokaler, ordna fika och ansvara för kontorsmaterial.

Vi vill att du har god administrativ förmåga, då du kommer att vara vår registrator, sköta försändelser samt hantera och strukturera vårt arkiv.

Rollen innebär även att du är sekreterare i direktionen med arbetsuppgifter som beredning, praktisk planering, protokollföring och det för- och efterarbete som ingår. Du arbetar med att säkerställa en god kvalitet i den politiska ärendeprocessen och att den följs i enlighet med kommunallag och andra för verksamheten gällande lagar och styrdokument. 

Kvalifikationer

  • Minst 3 års arbetslivserfarenhet
  • Lämplig gymnasieutbildning, gärna samhällsvetenskaplig eller motsvarande
  • B-körkort
  • God datorvana och kunskap i Officepaketet
  • Kunskap i offentlighet och sekretess

Det är även meriterande om du har erfarenhet/kunskap om arkivregler och regler kring allmänna handlingar och vad som ska diarieföras. För att du ska trivas tror vi att du bör vara social, utåtriktad och trivs i rollen som ansiktet utåt.

Tjänsten är en blandning av planerade arbetsuppgifter med fasta tidsramar och oplanerade uppgifter där telefonen ringer, kaffet behöver kokas och besök behöver tas om hand. Det är därför viktigt att du trivs med den blandningen och har förmågan att prioritera. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Arbetsplatsen

Tjänsten är placerad på vår huvudbrandstation i Örebro, där du kommer att tillhöra den administrativa avdelningen. Här jobbar sex personer, inklusive dig, med personal- och lönefrågor, ekonomi, information och administration kring automatlarm. Då vi är en liten avdelning krävs det att vi kan hjälpa varandra när så behövs.

Tillträde

Mitten av juni 2019, eller enligt överenskommelse.

Arbetstid/varaktighet

Tillsvidareanställning 100%. (dagtid mån-fre 40 tim/vecka med flextidsavtal)

Ansökan

Ansökan gör du på HR-supporten, via länken nedan. Bifoga CV och personligt brev med ansökan. Endast fullständiga ansökningar kommer att behandlas. 

Vi vill ha din ansökan senast den 27 januari 2019.
Intervjuer kommer att hållas under vecka 7.

Kontakt

Helena Luthman
Ekonomichef

010-176 20 03
helena.luthman@nerikesbrandkar.se

Jeanette Ekstrand
Personal- och löneadministratör

010-176 20 05
jeanette.ekstrand@nerikesbrandkar.se

 

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med rekryteringsföretag och andra annonseringsföretag i denna rekrytering.

Vi har ingen möjlighet att svara, men dina synpunkter är värdefulla för oss.

Sidansvarig:

Senast uppdaterad: 2019-01-16

Öppettider - Örebro

Måndag-fredag     08.00 - 16.00
Lunchstängt          12.00 - 13.00
Entrén är låst        09.30 - 10.00

Besöksadress

Nastagatan 10 A, 702 27 Örebro

Post & fakturaadress

Nerikes Brandkår, Box 33600, 701 35 Örebro

PDF-faktura: faktura@nerikesbrandkar.se

Organisationsnummer: 222000-1016

Kontakt

Telefon (växel): 010-176 20 00
Presstelefonnummer: 010-176 20 82
E-post: info@nerikesbrandkar.se

 

Länk till alla våra kontaktuppgifter »

Telefontider

Måndag - fredag    08.00 - 16.00

Lunchstängt          12.00 - 13.00

Dag före helgdag stänger vi klockan 12.00

Sociala medier

Facebook
Youtube
', 'auto'); ga('send', 'pageview');